Kertukese blogi

teisipäev, september 02, 2008

Kaua tehtud kaunikene - A

Hommik algas kummaliselt. Unenäod olid õudukaid ja enesetunne halvenes. Eksam oli kell 3 peale lõunat ja seega oli aega palju. Just nimelt aega oli liiga palju, et jõudsin ennast korralikult "käima tõmmata". Lõpuks, kui ma kella poole kolmeks jõudsin statikasse, siis ei saanudki kohe aru oma seisundist. Kas olin närvis eksami pärast või närvis selle pärast, et polnud seda eksaminärvi saabunud.
Esmalt õpetaja kordas üle veel mõningad strateegilised numbrid ratta juures (kummi rõhk ees ja taga, õlivahetused jne). Soojenduseks sõitsime siis ARK´i juurde ja ootasin oma aega.
Esiteks siis kontrollisime ära minu isiku ja pidin ratta käekõrval lükkama umbes 70 m. Peale mida eksmineerija naeris ja küsis:"kas raske ei ole?"Loomulikult EI olnud.
Teiseks pidin teostama ratta tehnilise korrasoleku kontrolli. Sellega ei olnud üldse probleemi, kuna jutt mul ju jookseb. Amortide kontrollis oleks olnud pisut lisa raskust vaja, et neid korralikult alla vajutada. Kontrollija jäi mu sooritusega rahule...järgmine etapp...Platsil erinevate elementide sooritamine. Estakaad - puhtalt, jalg küll värises piduril aga sain hakkama. Kaheksad - sain ka väga hästi hakkama, kuna kast oli suurem kui ma tavaliselt harjunud olin. Ruumi jäi isegi üle, tavaliselt olin harjunud puudujäägiga. Suunanäitamine käega paremale poole pööre - tehtud. Aeglane sõit - 2 triibu vahel inimese kiirusega sõitmine umbes 50m - kukepea. Möödapõige takistusest - vot see oli kehva. Teise katsega sain tehtud. Peale seda oligi aeg minna linnatuurile. Halb enesetunne jälitas mind endiselt. ARK´i platsilt minek: paremakäereegel ja 10 km/h kiirus. Esimesel ristmikul tekkis koheselt tõrge, ei saanud mina aru mis selle raadiojaamaga oli, aga info minuni ei tulnud. Seega otsustasin ma ise kummale poole ma esimesest ristmikult keeran. Valisin suuna Trummi tee poole, mitte Kadaka tee suunas. Nii ma siis liikusingi tuttavat teed. Kaardile katsun ära joonistada siis marsa (Mäepealse, Raja, Akadeemia, Kadaka-Akadeemia rist, Järveotsa, Õismäe-Ehitajate ring, 2 väljasõit ringilt Õismäe tee, paremale ristmikult, Ehitajate tee, Kadaka tee, Laki, Tammsaare, Mustamäe tee, Keskuse, Tipi ringilt Akadeemia, Raja, Mäepealse). Kuna eksamineerija poolt tulev info minuni jõudis pisut hiljem, kui ma harjunud olin, siis olin pisut ebakindel. Meenutasin kogu sõidu vältel õpetaja sõnu: "Ära ennast ise läbi kukuta, ole rahulik ja oota hinnang ära". Nii ma ka tegin. Peale sõitu parkisin ratta korralikult parkimiskohale ja ootasin otsust...SOORITATUD!!! Kohe ei osanudki olla, kas suurest rõõmust lakke hüpata või oma emotsioone valitseda. Olin selline tola olekuga; seest kogu keha värises suurest õnnest ja pingelangusest, aga olin tugev ja valitsesin ennast. Kuigi oleks tahtnud hüpata, karata, karjuda ja lausa kukerpalli teha. Pinge langus oli nii suur, et kui ma uuesti ratta selga istusin ja pidin viima selle ära, siis Sõpruse ja Sütiste ristmikul enne vasakpööret suri ratas välja. Loomulikult olin ma 2 käigu sisse jätnud ja kaputtt. Pole midagi 1 käik sisse ja ootasin jälle oma rohelist tuld. Saabudes statika juurde siis oli seal üks "kena" vaatepilt :( Auto ja motorrata kokkupõrge. Autol oli kõrvalistujauks mõlkis aga motikas oli ikka päris katki.