Kertukese blogi

neljapäev, veebruar 17, 2011

Liibanon

kogu tripp algas reede õhtul, ümberistumisega Saksamaal (Frankfurt). Lend kulges meeldivalt, Liibanoni jõudsin kell 2 öösel.
Viisa - ei tekkinud mingit takistust, isegi ei küsitud, miks ma siia tulin. Piiripunktis passikontrollis löödi 30 päeva visa sisse ja ei pidanud isegi mitte midagi selle eest maksma.
Reis tuli väga spontaanselt ja seda enam, et pidin seal kohtuma inimesega keda polnud 4 aastat kohanud siis oli ärevus päris suur. Hetk mil ma nägin isikut enda minevikust, oli tunne nagu oleks teda äsja eile näinud, see 4 aastat ei olnud suurt midagi muutnud.
Sõda taksojuhtidega...iga jumala päev see sama võitlus - väsitav. Lennuvälja uksest ei jõudnud väljagi kui juba esimene kargas ligi ja kukkus ennast kiitma.
taksojuht: "ma olen patenteeritud taksofirmast ja kõik on super hea teenindus, tule minu taksole."
klient (meie): "palju maksab sõit hotell G....?"
tj: "sulle mu sõber ainult 30 dollarit"
k: "ei ei selle hinnaga ma ei ole nõus ja helistan oma taksole....muidugi juhul kui 20 dollarida saab siis tulen."
tj: "mu sõber, see 30 on väga hea hind, teised võtavad 40 dollarit."
k: "20 või unusta ära..."
ja juba ta haaras mu käest koti ja hakkas sellega takso poole kihutama, tundus, et ta oli selle 20 dollariga nõus.
Lõpuks kui hotellini jõudsime siis imestasin ma väga, et 5 minutit sõitu nii kallis oli, kuna hotell oli ikka päris lähedal.
Selline võitlus oli kõik need päevad, lõpuks sai hind ikka kaubeldus 10000 kohaliku peale, see oli alla 10 dollari. Tänaval kõndimine võimatu, kui kellel vähegi auto moodi asi olemas olid taksojuhid. Igal sammul oli sul takso kõrval juba ta tuututas ja tahtis peale korjata. Selline tunne, et nad üldse ei taha aru saada, et inimene suudab ka omal jalgadel läbida mõned sajad meetrid.

Signaalitamne - kui autol signaal ei tööta, siis ei ole ta sõidukõlbulik. Mõni auto oli ikka selline, et pidid kasutama fantaasiat, et anda nimetus AUTO aga signaal töötas, st sellega saab sõita. Signaali lasiti ikka iga asja peale, terve päev linnas olla ja seda signaalitaimist taluda, siis õhtuks kõrvad olid väsinud.

Linn - kuna viimane sõda oli olnud mäletamist mööda aastal 2006 siis on seda ikka veel kõikjal näha. Majadel on kuuliaugud sees ja osadele majadele tuleks lihipääsu keeld peale panna, kuid siiski elavad seal inimesed sees. Hämmastava panev millistes tingimustes peab elama. linn ise on palju renoveeritud ja kohendatud, siin seal on siiski varemed. Osa kvartaleid on täiesti uued, suured kõrged ja stiilsed majad, uhked autod ja ostukeskused. Omaette vaatamisväärne on kesklinna ostutänav, kus on alates swarovski poest kuni itaalia tippmoetegijate poodideni välja. Tänavad väga mustad ei ole, kuigi prügikasti on raske leida.

Inimesed - näevad välja nagu tavalised eurooplased. Osad kannavad salle peas osad mitte. Oli näha ka paar korda sellist tädi keda võis kutsuda ninjaks, kuna ainult silmad olid näha. Riietumisstiil väga euroopalik ja vaba. Paraku jah, väga paljastavaid kehaosasid ei olnud...käevarred kaetud, dekoltee kaetud, jalad kaetud. Turisti tundis kohe selle rahva keskelt ära. Minu üks meelistegevus, pildistada inimeste nägusid, ei tulnud hästi välja, nii kui ma valisin välja objekti, nii sain riielda. Midagi siiski sain aga vähe.

Hinnad - päris kallis koht reisimiseks, sellega tuleb arvestada.

Toit - Kohalikku kööki sai põgusalt ka proovitud, minule see maitses. Kuna pole toidu suhtes väga valiv, heameelega katsetan uusi asju. Kasutataks päris palju sibulat, küüslauku ja salateid süüakse palju. Loomulikult ei saanud ka üle ega ümber itaalia restoranist, Napoli köök...nagu ikka väga õlised toidud...väga maitsvad. Kogu pakutav toodang olevat pärit Itaaliast siis vastavalt sellele ka siis hinnavalik.

Kokteilbaarid - kui sul eelnevalt broneeringut, ei ole siis võidki sinna seisma jääda. Kohad on ikka väga puupüsti täis. Valituks osutus ZINK nimeline baar ja seal oli päris lahe. Muusikavalik täitsa normaalne.

Suitsetamine - lubatud absoluutselt igal pool. Söögilauas, ostukeskuses, baaris, restoranis, tänaval jne....

Turvalisus - on tagatud kohaliku sõjaväe ja politsei poolt. Igal suuremal ristmiku on sõduritega mehitatud valvepost, tänaval seisavad soomukid relvastatud sõduritega jne.

Ilm - mõnusalt soe, päikseline ja suvine. Hotellist välja minnes haarasin jaki kaasa lihtsalt igaks juhuks, kuna siiski veebruari kuu. Vaja läks jakki ainult õhtul. Päevasel ajal kui päike paistis oli T-särk piisav riietus. Kuuldes, et kodus on külma -20 kraadi juurde siis mitte ei tekkinud tunnet, et tahaks tagasi tulla.

Tagasilend möödus valutult. Kuigi 7h Frankfurdis istumist tundus mulle kohutav. Kuna kell 3 hommikul lendasin välja siis see 7h möödus "nokkides", ja lugedes lennujaamas.