Kertukese blogi

teisipäev, aprill 14, 2009

Lati Pats


Jõudis lõpule minu nädala pikkune õppus lõunanaabrite juures. Õppus oli huvita ja vägagi ennast hariv.
Esmaspäeva pealelõunat alustasime lendu Riia suunal. Sihtpunktiks oli Adazis olev polügoon. Kohale jõudsime enne kõiki teisi. Territooriumil lonkisid mõned kohalikud sõdurid ja üldjuhul vaikus. Parkisime kopteri kopteriplatsile ära ja mõne minuti möödudes kuulsime hullu mürinat. Eestlased jõudsid, terve õppuste kolonn vooris meist mööda. Paari tunnikese pärast oli laager juba peaaegu ok ja võis alata igapäevane laagrirutiin. Palju polnudki ette nähtud, söömine ja vabaaeg. Näidati ära meie ööbimiskohad kõrval oleval territooriumil.
Toitlustamine oli plaanitud siis selliselt, et hommikul soe katlatoit, lõunal kuivtoit ja õhtul soe katlatoit. Minu erimenüü muidugi nägi ette oma toitu ja graafikut. Üldiselt suutsin sellest kinni pidada ja kogu värk sujus edukalt.
Ööbimiskoht - tundub, et lätlased on eestlaste peale vihased, et nad olid sunnitud Eestilt laenu võtma. Need tingimused ja kogu värk olid mitte just kõige ootuspärasemad. Tuba oli kõige kaugemas kasarmus, remonti tehtud seal majas ei olnud - vähemat tundus nii. Ümberringi valitses suur mustus. Õhus oli tolmu tunda ja magamine polnud just kõige kosutavam. Aga nuh mis siin ikka viriseda, soe vesi oli, tualettruum oli ka ja katus peakohal.
Teisipäev äratus kell 9 ja läksin endale hommikusööki valmistama. Peale seda oli vaba aeg kuni kella 15.00ni. Ilm oli super ilus ja päike tegi mu näo kallal kõvasti tööd. Ei ma ei kurda selle üle, kuna armastan päikest väga ja super hea oli raamatut lugeda soojas. Asutasime "lugemisklubi"

Kolmapäev sai natukene sporti tehtud aga ei meeldinud mulle mu pulsikella numbrid. 100m sain joosta ja pulss juba 160, sellise tempoga ei ole küll mõtet palju pingutada. Jooksin 30 minutit ühes suunas ja jalutasin siis tagasi. Sellega lõppes minu sportlik nädal. Kuna mul oli väike haigus sees siis arst palus ilusti rahulikult puhata ja soojalt riidesse panna. Olin tubli tüdruk ja jälgisin ettekirjutusi.
Kolmapäeva tippsündmus oli see, et jõudsin raamatu läbi loetud ja tegime grillliha. Peale söömist vahetasin naabrimehega raamatud ja alustasin uut teemat.
Esimene teos oli "Kaugel ära, lapssõduri mälestused" - päris räige raamat aga sellest täitsa hea. Järgmiseks teemaks oli Sitsiilia "Sitsiillane" - ikka Itaalia teemal.
Neljapäev - tööd sai tehtud.
Reede - Riia külastus, käisime kütust toomas. Ja külastasime kaubanduskeskust. Poisid võtsid lõunasöögi aga mina...jalutasin ringi. Kuna mulle ei olnud ette nähtud seda sorti toitu.
Juhuslikult leidsin täpselt sellise serviisi, mis sobib minu kööki. Loodan Eesti kaupluste peale.
Laupäev - hakati õppuse otsi kokku tõmbama ja saime päris palju lennata ja olla kasulikud.
Koju jõudes sai külastada veel üht parasemu ja sai ka natukene toiduga "patustatud". Näksisin seda, mis minu menüüd kohe üldse kirjas pole: silmud, kaneelisai, vein ja tipsuke ka viina. Loomulikult maksis see kätte järgmine päev ehk siis pühapäev oli minu väikesele kõhukesele valuline. Kui ikka ei ole harjunud nii pikalt sööma "keelatud vilju" on ka karistus käes.