Kertukese blogi

kolmapäev, mai 04, 2011

saksakeele oskus

mina kes ma olen mitte saksakeelt õppinud ja ei tea grammatikast mitte õrna aimugi, olen siiani päris edukas olnud. Nii palju veel teadmiseks, et roppuseid ma ei oska. Põhjus lihtne kuna olen hakanud ise oma taskuõpikuga õppima ja pole olnud "õpetajaid" kes suunavad roppuste teele.
Minu esimesed katsetused siis. Paluks mitte kirjapilti tähele panna kuina ma ei tea kirjutamisest mitte halli aimugi.
1. dialoog hommikusöögilauas: tahtsin teed, aga laual nähtaval seda ei onud, siis oli vaja küsida seda kohaliku tädi käest.
Mina: "I häte gern aine tee"
Tädi oli üllatunud, et ma räägin saksakeelt ja hakkas kohe vastu rääkima. See oli minu jaoks liig.
2. dialoog õues: Üks onu pesi mingit imelikku vidinat ja mind huvitas juba ammu, mis see on. Seega läksin ja küsisin.
Mina: "Was ist das?"
onu: "das ist aine grille..." ja järgnes jälle pikk seletus, millega on tegu. Juhmi näoga kuulasin onu jutu lõpuni ja sain aru, millega on tegu.
Lühidalt siis: see oli grill millega saab gillida kana. Terve kana pannakse täis õllepurgi peale istuma, kuppel peale ja lõkkesse. Võimalik on ka grillida juurikaid seal. Kana grillimise nägime reaalselt ära ja väga maitsev tuli.
iga päev tuleb aina uusi ja uusi väljendeid ja sõnu minu sõnavarasse juurde. Kuidagi väga lihtsana tundub ja saan oma asjad aetud.
Stressivaba ja valikuline keeleõpe sobib mulle igati hästi. Seega tuleb edasi tegutseda.
Kunagi aastake tagasi kui mul oli võimalus saksakeelt õppida siis ei olnud tahtmist. Tundsin, et ma ei ole selleks veel valmis. Praegune ajastus on lausa suurepärane. Vaja on veel pisut kannatust ja pealehakkamist.