Kertukese blogi

esmaspäev, veebruar 06, 2012

taimsed viinerid

Lõpuks võtsin julguse kokku ja maitsesin ära, et teada saada mis tunne on süüa viinerit. Kuna ma pole viinerit väga pikka aega söönud, tundusid päris söödavad. Viiner mida müüakse lihaletis lihatoote pähe, on enamvähem sama. Erinevus on selles, et sojast tehtud viineritega ei peta sa ennast. Nendes viinerites ei ole lihast haisugi, isegi mitte loomseid valke - sööd taimetoitu ja kui maitse on ok siis anna minna. Mis veel tähtis, ei sisalda säilitusaineid. Tulevikus saavad olema üheks külaliseks minu külmkapis. Isegi kui peaksin hakkama liha ühel ilusal päeval jälle sööma, siis kindlasti jäävad need viinerid minu valikusse.

Viimane paast on mulle õpetanud nii mõndagi kasulikku veel. Kuna praegusel momendil on mu toidulauast väljas kõik loomne valk (loomne toit), vürtsid, seened ja küüslauk - olen kaubanduses leidnud asju, millest enne käisin kauge kaarega mööda. Üheks lemmikuks on kaerakoor (kasutan seda enamuses toitudes). Sojakoor, sojapiim, sojajogurtid ja sojajoogid.... väga mõnusad (piima ja joogiga tehtavad smuutid - jumalik). Riisipiim ja riisikoor - kõigist eelpool nimetatuist täiesti erinev (riisipudru riisipiimaga, mitte küll nii maitsev kui võiga - aga söödav). Kookosepiim, ideaalne smuutidesse ja juurviljatoitudesse (india köök). Kookosrasv, väga maitsvad kaerahelbe küpsised valmivad. Loomulikult väga maitsvad on ammuavastatud juurviljad, mida saab valmistada sajal erineval moel. Macedonian tahini (seesami pasta) - erinevate määrete valmistamiseks leivale (paprika, kikerherne, kõrvitsa selleri, baklazani, avokado jne). Avastamise lainel edaspidigi!