Kertukese blogi

teisipäev, september 15, 2009

uus kogus moosi

Ega see elukene ei ole lihtne kui on loll pea. Pigem heas mõttes loll pea. Nii ma otsustasin, et hakkan uuesti moosi keetma. NV olid käed jalad nii tööd täis, et ei saanudki aru millal see nv algas või lõppes. Vist algas sellega, et hakkasin reede õhtul pliidi ääres toimetama ja pühapäeva õhtul kella 19:00 paiku sain sealt tulema.
Mitte keegi ei aheldanud mind sinna peale minu iseenda.
Reede õhtu kulminatsioon oli Tiramisu valmistamine. Abiliseks oli mulle selle juures 6 aastane Aleksandra. Kasutasin siis jällegi toiduained mis on pärit ikka sealt samalt "tiramisu maalt".
24h ette kiirustades - maitses väga hästi.
Järgmine suurem projekt oli moosi keetmine, 1,5 ämbri täit kreeke ja 3 kilekoti täit õunu. Kahjuks jäi ajast puudu ja kõike õunu ei saanud purki topitud. Samal ajal kui kõik teised lahendasid erinevaid kaste, keetsin mina kreeke. polnud just väga lihtne see töö. Nimelt see kivide nokkimine ükshaaval hakkas ikka lõpuks päris närvidele. Aga polnud midagi parata tegu oli tehtud ja tuli lõpuni viia. Õnneka leidus ka selle töö juures mulle seltsilisi.
Nurrikene aitas õunu tükeldada, Ulvi kive nokkida ja Burks keeras kogu süsteemi nässu. Juhul kui moosis mõni kivi on siis läheb see kõik Burksi kapsaaeda.
Õunamoosi sai jällegi tehtud erinevaid versioone (kaneeliga, kreekidega, arooniatega ja originaalset).
Kogu see protsess kestis ööse kella 4-ni. Viimane vaarus siis oli selline kuidas Kertu rippus kärbselindi küljes kinni. Kuna köögis tundus palju kärbseid olema siis ma otsustasin lakke kärbselindid panna. Paraku ei arvestanud sellega, et see vastu mu kätt langeb...
Pühapäeva hommikul alustasin kell 8 ja minu tipphetk oli tule tegemine pliidi alla. Kunagi varem ei ole see õnnestunud aga seekord õnnestus. Loomulikult kihutasin koheselt kreegipoti tulele. Hommikul rahvas ärkas ja käis köögist kauge kaarega mööda, kuna kivide nokkimine oli jällegi teema.
NV skoor: 51 purki (purgisupi suurune purk) moosi kokku.
ja kuna pidurid olid viletsad pidama siis nu nii harjumusest tegin kodus ka 10 purki...õunu on veel küllalt ja vist peaks täna jätkama. Ainuke ikaldus on purkidega. Peab vist oma tuttavad läbi küsitlema.