Kertukese blogi

neljapäev, oktoober 29, 2009

Porcini fungi




mõista, mõista mis need on. Juba pikemat aega olen kokakunstis kohanud sellist asja nagu Porcini fungi. Itaalia keele tunnid ei ole mööda külge päris maha jooksnud - seega tean, et tegemist on mingite seentega. Esialgu küll tundmatutega.
Olen nüüdseks võtnud selle "imepärase seene" oma südameasjaks ja leida lahendus. Kindlasti ei ole see seen mis meie aias sügisel kasvas, kindlasti mitte ka seen mis mõjuks kuidagi joovastust tekitavalt, loodan, et see ka ei ole mingi "sitaseen"...juhul kui ta selleks osutub, siis on see üks vähestest asjades mis mulle Itaalia toitude juures ei sobi.
Googeldasin seda nime päris mitu korda. infot on aga paraku kõige informatiivsem tekst on itaalia keelne ja ma ei saa sellest ikkagi täielikku tõde. On ka inglise keelne tõde olemas ja kui ma selle tõlgin otse ära siis tegemist just kui "notsuseenega".
the Porcini (the piglet) fungi tulemus piglet = põrsas, notsu
Lapsepõlvest mäletan ise küll, et on juttu olnud sellisest seenest nagu "Tõmmuriisikas" ja hüüdsime seda notsuseeneks. Selline musta värvi kübaraga.
Pilte vaadates siis päris see seen see ka ei loe. Pildi järgi pakun PURAVIKuline. Kuna kübara all on see pehme ollus. Nii siis esialgu nimetan ma ta MINGIKS puravikuks. Kuna täis tõde mul siiski ei ole, pean edasi tegutsema.
Njah pildi järgi ikkagi annan oma hääle puravikule.

1 Comments:

  • At 3:07 PM, oktoober 30, 2009, Anonymous Anonüümne said…

    See on harilik kivipuravik ikkagi

    http://ceened.pbworks.com/harilik%20kivipuravik

    ja

    http://en.wikipedia.org/wiki/Boletus_edulis

     

Postita kommentaar

<< Home