Kertukese blogi

teisipäev, aprill 25, 2017

Pikk nädalavahetus

  Möödus kiirelt. Päevakorras oli 2 projekti. Köögilamp ja pesumasina riiul.
Pesumasina riiul - see idee sai alguse sellest, et õmblesin linasest kangast, pitsist, paeltest ja heegeldatud lillega kardina. Kuna suurus tuli selline, mis mahtus kenasti pesumasina ette. Siis tuli välja mõelda see, kuidas kinnitada kardin pesumasina ette. Ainuke mõistlik mõte mis mulle pähe tuli, oli see, et pesumasina peale tuleb teha puidust riiul, kuhu see kinnitada. Mõeldud ja tegutsema hakatud. Tõin puumarketist 2 liimpuitplaati (mis ei olnud minule sobivas mõõdus), prussi (7x5x250cm), põrandaliistu (7x250cm) kaunistuseks. Idee oli nii hea, et pidin kohe samal õhtul tegutsema hakkama. Lõikasin puitplaadi mõõtudesse käsisaega. Piki puitu liikus saag vägagi eduliselt aga risti puitu ei tahtnud kohe üldse edeneda see saagimine. Ega ma alla ei andnud. kõik jupid mõõtudes, akutrell valmis ja läks kruvimiseks. Jalad alla kruvitud ja liimitud, selgus, et kogu süsteem on kuidagi ebakindel - tuigub. Sellega ka kustus minu vaimustus selle riiuli suhtes.
Idee - hea
Teostus - mmmm oskamatus.
   Tulin jällegi järeldusele, et pean minema tisleri kursusele, et vältida selliseid läbikukkumisi. Konstruktsiooniline teostus vajab õppimist.
   Lahendus ju tuli leida, helistasin ühele sõbrale, kes minust tugevam ja kellel on lööktrell.
Teostuse plaan 2 - Need jalad tuleb alt ära võtta, lühemaks lõigata ja seina külge kinni kruvida. Sein on paneelikatel muidugi raudbetoon, selleks oligi mul vaja tugevat lööktrelliga sõpra. Käiku läks siis plaan 2. Jupid lõigatud ja kõrgus välja mõõdetud. Loomulikult minule omase entusjasmiga hakkasin ma kohe õpetama ja targutama kuidas teha. Peale mida sain ma pilgu: "kui oled nii osav, siis tule ja tee." See pilk ütles mulle nii mõndagi, läksin teise tuppa ja olin vait - lasin tegutseda iseseisvalt.
   Peale 5h tööd oli paigas 2 riiulit pesumasina juures ja kardinapuu suuretoa akna kohal. Vägagi andis tunda see, et tööriistad peavad olema head ja veelgi tähtsam on see, et tööriistad peavad olema olemas. Ainult akutrelliga siin pole midagi teha. Õhtul tõmbasin lakikihi peale ja sain oma kardina ette pandud.