Kertukese blogi

esmaspäev, detsember 25, 2006

Mida arvavad kohalikud jõuludest...

Kuna tegemist on moslemitega ja vägagi suurte usuliste traditsioonidega inimestega, siis selge on see, et jõulud ei ole nende püha. Aga siiski...eile 24 detsembril läksin pesumajja riiete järele, olin ma meeldivalt üllatunud. Pesumajas töötavad kohalikud. Tormasin siis uksest sisse, teretasime nagu alati ja ütlesin oma koti numbri. Peale mida ulatati mulle mu pesukott ja meeldivad soojad sõnad. "Happy Christmas", seda ütles mulle Afganistani päritoluga noormees. Minule oli see suureks üllatuseks. Mõtlesin ise koheselt, et äkki ta ei ole kohalik ja on mingi sisserändaja, aga ei. Täiesti kohalik...peale mida ma kohe uudishimust küsisin, et kas nad ka tähistavad jõule. Sain eitava vastuse, kuid siiski need kohalikud kes töötavad baasides, kus puutuvad igapäev kokku kristlastega, on ka pisut sulandunud ühiskonda. Nad teavad mida tähendavad jõulud, kuidas tähistatakse neid pühi ja kõike sinna juurde kuuluvaid traditsioone. Alates siis kuuse ehtimisest kuni kingitusteni välja. On mõningaid peresid kes tähistavad jõule, väga vaikselt ja tagasihoidlikult. Kui see noormees oli selle jutu ära rääkinud, siis ma küsisin järgmise küsimuse. Mis on Afganistani kõige tähtsam püha mida nad tähistavad? sain täiesti ammendava vastuse.
"Kuna me oleme moslemid, siis on meie pühaks Ramadan, see on selline püha mis tähendab seda, et paastutakse. Paastutakse päikesetõusust loojanguni, keelatud on söömine, joomine, suitsetamine, ravimite tarvitamine ja ka seksuaalelu".
Paastuma ei pea lapsed kes on alla 10 aasta, vanurid, rasedad naised ja haiged. Samal ajal tegelevad nad toidu jagamisega vaestele.
"Ja kui paast saab läbi siis algavad meil suurejoonelised pidustused, võime teha kõike mis oli paastu ajal keelatud".
Peale seda jutuajamis tõusis jällegi minu arvamus sellest riigist ja tema kodanikest.